De Auris is sinds 2007 toegetreden tot het segment van de compacte middenklassers en kreeg onlangs een kleine opfriskuur. De Japanner is leverbaar met benzine- en dieselmotoren en daar komt dus dit jaar - exclusief voor ons continent! - een hybrideversie bij.
Net als in de Prius bestaat de aandrijflijn van de Auris Hybrid uit een 1.8 liter verbrandingsmotor en een elektromotor. Samen genereren ze 136 pk. De elektromotor is echter ook krachtig genoeg om kortstondig volledig elektrisch te rijden in de EV-modus. Voor normaal gebruik is er een ECO of PWR-stand beschikbaar.
Naar aanleiding van het studiemodel hebben de Japanners nieuwe, kleine aanpassingen aan de koets, grille en wielen doorgevoerd die met name de luchtweerstand van de auto verlagen voor een optimaal verbruik, dat dus identiek blijkt aan die van de Prius; 3.9l/100km en 89g/km CO2. Ondanks dat Toyota dus uit een bestaand model met een conventionele carrosserie een hybride-versie heeft ontwikkeld! Net als alle andere vernieuwde Auris-uitvoeringen belooft Toyota ook voor de Hybrid meer rijplezier, door aanpassingen aan het onderstel en de stuurinrichting.
Toyota positioneert de Auris Full Hybrid (C-segment) onder de Prius III (D-segment), dus daar zal de prijs ook naar zijn. De Full Hybrid Auris is vanaf nu te bestellen bij de dealer. De eerste autos worden deze zomer uitgeleverd.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review