Alfa Giuilietta en Mito met DDCT-transmissie schitteren in Genčve

Alfa Romeo maakt zich in Genčve op voor de nieuwe Giulietta, de langverwachte opvolger van de 147 die in mei op de

Alfa Romeo maakt zich in Genčve op voor de nieuwe Giulietta, de langverwachte opvolger van de 147 die in mei op de markt komt. Niet in deze, maar in de Mito, zal het merk ook een nieuwe transmissie met dubbele koppeling onthullen.

De Giulietta wordt gepositioneerd als vijfdeurs hatchback in het segment om met een elegant-sportief stijloffensies de Golfjes en Focussen het leven zuur te maken. De kersverse Italiaan biedt naast zijn onderscheidende, stijlvolle looks ook genoeg leuks onderhuids. Zo heeft Alfa de nieuwe 1.4 Multiair motor met 170 pk klaarstaan, en hebben dieselrijders de beschikking over de 2.0 JTDM met 170 pk. De basis wordt gevormd door de 120 pk sterke 1.4 Turbo en een 105 pk 1.6 JTDm. Als voorlopige topmotorisering geldt de 1750 Turbomotor klaar, in de Giulietta goed voor 235 pk.

Ook van de partij in Zwitserland is de MiTo met DDCT, ofwel een zestrapstransmissie met dubbele koppeling zoals DSG en Powershift. De nieuwe bak maakt gebruik van een drogeplaat koppeling en is daarmee efficiėnt ingesteld. DDCT wordt gekoppeld aan de 1.4 Turbo Multiair met 135 pk, die net als zijn handgeschakelde broeders ook over start/stop-techniek beschikt. Het is voor Alfa tevens het moment het Blue&Me TomTom systeem te integreren. Dat semi-ingebouwde navigatiesysteem kennen we al uit de nieuwe Fiat Punto Evo en biedt het gemak van zowel ingebouwde, als mobiele navigatie.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.