Met de 6.3 liter V8 heeft de Benz meer vermogen dan welke concurrent dan ook in deze klasse. Slechts 4,5 seconden heeft de AMG nodig om naar de 100 km/u toe te gaan en laat daarmee de Audi S6 en de BMW M5 volledig achter zich. Op papier is de Mercedes dus sneller, maar of dat in de praktijk ook zo is zal moeten blijken. We zien al halsreikend uit naar wat de ronde tijd zal worden van de Mercedes op de Nurburgring.
Aan het uiterlijk is duidelijk te zien dat het om een AMG versie gaat. De E krijgt een sportieve voorspoiler met koelingsopeningen voor de motor en remmen, achterbumper, sideskirts en 18 inch AMG wielen. Op zowel de Sedan als de Combi zit een subtiele achterspoiler die voor meer downforce zorgt bij hogere snelheden. Verder vallen de vier dikke eindpijpen aan de achterkant op en als je goed kijkt de keramische remmen. Uiteraard staat de E63 op een ultra sportief onderstel die in 3 verschillende standen is in te stellen.
In interieur is een combinatie van leer met alcantara te vinden op de stoelen. Ook aan andere zaken zoals speciale AMG instrumenten, aluminium pedalen, een AMG sportstuur en een speciale AMG racetimer waarmee je de rondetijden op het circuit kunt aflezen, zie je dat dit de meest sportieve E-Klasse ooit is. Achter het stuur zijn twee flippers gemonteerd waarmee de 7 traps AMG speedshift automaat van verzet te wisselen is. Desgewenst is de Benz ook geheel automatisch te rijden.
Voorlopig is de E63 AMG zijn directe tegenstanders dus de baas. Het wachten is op de Audi RS6. Er gaan geruchten rond dat deze een V10 gaat krijgen met 550 pk. We zijn benieuwd.