De Auris is sinds 2007 toegetreden tot het segment van de compacte middenklassers en kreeg onlangs een kleine opfriskuur. De Japanner is leverbaar met benzine- en dieselmotoren en daar komt dit jaar een hybrideversie bij. Net als in de Prius werkt een verbrandings- en elektromotor samen en kan kortstondig ook volledig elektrisch worden gereden. Verbruikscijfers van de hybride-Auris blijven nog even onder de pet tot aan de onthulling. Zakelijke rijders kunnen in ieder geval rekenen op 14% bijtelling. Naar aanleiding van het studiemodel verwachten we nieuwe, kleine aanpassingen aan de koets, die met name de luchtweerstand van de auto verlaagt voor een optimaal verbruik. Toyota positioneert de Auris Full Hybrid onder de Prius III, dus daar zal de prijs ook naar zijn.
Naast de onthulling van de Auris Hybrid zal Toyota ook een plug-in versie van de Prius uit de doeken doen. In tegenstelling tot de huidig leverbare versie kan deze thuis aan het stopcontact om de accu’s bij te laden. Door het krachtiger accupakket is het in de plug-in Prius ook mogelijk om langer volledig elektrisch te rijden.
Verder presenteert Toyota ook de volledig elektrische FT-EV II-concept en de FCHV-advanced; een Full Hybrid auto met een brandstofcel, waarmee in Japan en Amerika inmiddels in de praktijk wordt getest.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review