De Europese uitvoering van de Honda CR-Z biedt 2+2 zitplaatsen en is voorzien van een dagrijverlichting met acht leds onder elke koplamp. Het is de eerste auto die hybride-techniek combineert met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Zo kan de bestuurder zelf de schakelmomenten bepalen en ben je niet overgelaten aan de traploze CVT’s die vaak bij hybridemodellen wordt toegepast.
Ook zijn er drie rijmodi beschikbaar waarmee de auto zich kan aanpassen aan het rijgedrag van de bestuurder. Zowel de gasrespons, besturing, timing van start-stop en de elektromotor zijn hierbij betrokken. In de ECO-mode gaat de airco in de spaarstand. De Japanners hebben met het sportieve groentje een laag verbruik in petto: De 124 pk sterke aandrijflijn verbruikt gemiddeld 5.0 l/100 km en stoot 117g/km uit. Net als in de Honda Insight spoort ook de CR-Z zijn berijder middels een verkleuring van zijn snelheidsmeter aan om de bestuurder economisch te laten rijden. De Eco Assist-functie laat de verlichting van de snelheidsmeter dan van blauw naar groen kleuren. Uniek voor de CR-Z is dat de verlichting rood wordt in de SPORT-modus.
De Honda CR-Z maakt zijn Europese debuut op de Autosalon van Genève.
Op de stand van Honda staan ook de vernieuwde Honda CR-V met nieuwe i-DTEC-dieselmotor en automatische transmissie, de FCX Clarity met brandstofcel en de gehele range van dit moment, waaronder de Jazz, de Insight, de Civic, de Civic Hybrid en de Accord.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review