Voor de Discovery 4 S doet de 3.0 TDV6 zijn intrede in combinatie met een automaat. In de personenauto-uitvoeringen vervangt deze krachtbron de bekende 2.7 TDV6 dieselmotor in S-specificatie. Als bedrijfsauto wordt de 3.0 S met automatische transmissie leverbaar naast de 2.7 S automaat. De drieliter heeft een lager verbruik en dito CO2-uitstoot (9.3l/100km) en blijft daardoor ondanks zijn krachtiger inborst (245 pk) identiek geprijsd: 76.900 euro.
Daarbij is tevens de uitrusting uitgebreid met 19-inch lichtmetalen velgen. Standaard beschikt de Discovery 4 S verder over Keyless Start met start-/stopknop, automatische airconditioning, hoogwaardig audiosysteem en een multifunctioneel stuurwiel, Aan zijn terrein- en trekvaardigheid is met Terrain Response, luchtvering, hoge en lage gearing, elektronisch blokkeerbaar centraal differentieel, uitgebreide veiligheidsuitrusting en een geremd aanhangergewicht van 3.500 kg niet getornd. Verder is de Discovery 4 als optie leverbaar in met zeven volwaardige zitplaatsen.
Range Rover Sport S
Ook bij de Range Rover Sport is de S-uitvoering aantrekkelijker geworden. Dit model wordt vanaf januari uitgerust met een nieuwe variant van de 3,0-liter TDV6-motor. Deze nieuwe krachtbron heeft met 211 pk en 520 Nm lagere specificaties dan de bekende 245 pk/600Nm-variant, die ongewijzigd in de SE-, HSE- en Autobiography-uitvoeringen wordt ingezet. Ook met deze nieuwe motor biedt de Range Rover Sport S waardige prestaties. De topsnelheid is met 193 km/h gelijk gebleven en voor de acceleratie van 0-100 km/h is slechts 10,3 s nodig. Ook verbruik en CO2-emissie zijn niet veranderd. De introductie van de nieuwe motor maakt echter wel een scherpere prijs mogelijk voor de Range Rover Sport S: 81.900 euro, en dat is 4600 euro minder dan voorheen.
Net als voorheen onderscheidt de Range Rover Sport S zich door een complete uitrusting met Keyless Start, automatische airconditioning, hoogwaardig harman/kardon-audiosysteem, navigatie, Bi-Xenon koplampen met bochtverlichting en 19 inch lichtmetaal. Ook Terrain Response, luchtvering, hoge en lage gearing en een elektronisch blokkeerbaar centraal differentieel zijn van de partij.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review