Toyota Auris in het nieuw gestoken – dit voorjaar ook als hybride

Dit zijn eerste officiële beelden van de vernieuwde Toyota Auris. De compacte middenklasser uit Japan met subtiele

Dit zijn eerste officiële beelden van de vernieuwde Toyota Auris. De compacte middenklasser uit Japan met subtiele verjongingskuur is per direct bestelbaar en komt vanaf het voorjaar ook als hybride met 14% bijtelling op de markt.

De vernieuwde Auris is om te beginnen cosmetisch aangepakt, om meer van zichzelf te kunnen laten zien. Hierbij zorgen de breder en lagere bumperpartij en een andere grille met scherper gesneden koplampunits voor een dynamischer aanblik. Voortaan zijn er ook knipperlichten in de buitenspiegels geďntegreerd, verder hebben de achterlichten nieuwe indeling gekregen.

In het interieur heeft Toyota meer aandacht besteed aan de kwaliteitsbeleving. Voortaan heeft de Auris het geliefde soft-touch dashboard, waarbij het design van de middenconsole en de armsteun tussen de voorstoelen is vernieuwd. Definitieve beeld daarvan moeten we je nog schuldig blijven. Verder is het audiosysteem nu standaard uitgerust met een USB- en AUX-aansluiting. Zaken als een Full Map navigatiesysteem en ESP in combinatie met Traction Control zijn standaard of kunnen wederom als optie worden besteld.

Voor de verse Auris staan twee benzine- en dieselmotoren klaar. Aan de basis is er de 1.3 VVT-i met 99 pk, die gecombineerd met een start&stop systeem gemiddeld 5.8l/100km verbruikt. Hogerop is er de nieuwe 1.6 VVT-i met 132 pk uit de Avensis en Verso, een viercilinder die gemiddeld 6.3-6.6l/100km tot zich neemt. Dit is afhankelijk van de transmissie, Toyota levert ook de semi-automaat M-MT. Dieselen kan met de 1.4 D-4D-F met 90 pk (4.5l/100km) en de bekende tweelitervariant die 126 pk ophoest. Het verbruik van de meest krachtige versie ligt op 5.2l/100km. De zeer krachtige, en tevens eerder geteste 2.2D-4D-F met 177 pk en een D-CAT emissiesysteem heeft helaas het veld moeten ruimen.

Dit voorjaar wordt aan het Auris-gamma nog een belangrijke variant toegevoegd, de Full Hybrid Auris. Dit groentje toonde zich al eerder als studiemodel maar debuteert in definitieve vorm op de Autosalon van Genčve. Het tweede hybridemodel profiteert van de Prius van een laag verbruik, en kan zodoende ook rekenen op BPM- en wegenbelastingvrijstelling. Ook de bijtelling is aantrekkelijk, slechts 14%.

Prijzen van de Auris starten bij 18.350 euro (3-deurs, 1.6 Comfort). Dieselen kan tegen inlevering vanaf 23.050 euro (5-deurs. 1.4 D-4D Comfort)

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.