Gepeperd dieselen in Seat Ibiza FR

Stilletjes heeft Seat een beresterke diesel aan de Ibiza-range toegevoegd. De Spanjaarden lepelen voortaan ook de 2.0

Stilletjes heeft Seat een beresterke diesel aan de Ibiza-range toegevoegd. De Spanjaarden lepelen voortaan ook de 2.0 TDI in de Ibiza FR, voor een prijs vanaf 24.495 euro.

Net als in de Exeo werkt de tweeliter diesel in de Ibiza met common rail inspuiting, goed voor 143 pk en 320 Nm. Seat koppelt de zelfontbrander aan een zesbak, terwijl de FR met TSI-motor met DSG samenwerkt. Reken maar dat de sportieve hatchback - met standaard 17 inch! - er lekker vlotte prestaties op nahoudt: de oliestoker tokkelt in 8.5 seconden naar honderd en blijft versnellen tot 210 km/u.

Zijn verdiende loon ligt iets hoger dan de 1.6 TDI-versies, maar nog altijd neemt de FR-diesel gemiddeld 4.5l/100 km tot zich. De bijbehorende CO2-uitstoot ligt net boven de grens van 116g/km, dus helaas kan er niet zakelijk met 20% bijtelling worden gereden.

Het sportieve recept van de FR is te herkennen aan zilverkleurige spiegelbehuizing, sportstoelen, verlaagde ophanging en een dubbele uitlaat.

De Seat Ibiza FR 2.0 TDI is er vanaf 24.695 euro als vijfdeurs, de echte sportievelingen kiezen voor de driedeurs SC en die kost 24.495 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.