Ford heeft met de Focus grootste plannen. De compacte middenklasser wordt na de Fiesta de tweede 'wereldauto', en moet gaan uitpakken met motoren, transmissies en uitrustingsfeatures die breed in de smaak vallen. Bovendien maakt de auto gebruik van een platform dat voor vele andere toekomstige modellen geschikt is.
Bekend is al dat de nieuwe generatie zal beschikken over een efficiënte aandrijflijn, met onder meer de nieuwe 1.6 EcoBoost SCTi-benzinemotor. Ook wordt de zestrapsautomaat met dubbele koppeling (Powershift) in het model gelepeld. De actieve grille-afsluiting houdt rekening met de aerodynamica voor een zo laag mogelijk verbruik. De sportieve rijder kan echter de komst van Torque Vectoring waarderen, waarmee de kracht naar de voorwielen gecontroleerd kan worden verdeeld.
Vandaag wordt ook duidelijk dat de nieuwe Focus ook qua uitrusting een grote stap vooruit zet. De Duitsers kiezen naar eigen zeggen voor geavanceerde, maar bereikbare technologie. Opties als dodehoekdetectie, adaptieve cruise control, rijstrookdetectie en grootlichtassistent zijn zaken waarmee Ford te koop kan lopen in dit segment. Ook features als verkeersbordherkenning, anti-crashsensoren op lage snelheid, halfautomatische inparkeerhulp zijn moderne toevoegingen voor de compacte middenklasser.
Nieuw is ook een corrigerende stuurbekrachtiging, die de auto automatisch op koers houdt in geval van een hellend vlak of plotselinge windvlagen. Net als in de vernieuwde S-MAX en Galaxy wordt ook een achteruitrijcamera leverbaar. Nog nooit eerder vertoond is echter de Door Edge Protector, waarmee de randen van de voorportieren kunnen worden beschermd tegen lakschade tijdens in- en uitstappen. Hoe dat precies eruit ziet, is ons nog niet duidelijk.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review