Nieuwe turbomotor en DCT-bak voor BMW 135i

De BMW 135i kan in het nieuwe jaar rekenen op een nieuwe zescilinder met geavanceerde turbotechniek. Het blok blijft

De BMW 135i kan in het nieuwe jaar rekenen op een nieuwe zescilinder met geavanceerde turbotechniek. Het blok blijft even krachtig maar put zijn kracht voortaan uit een enkele turbo. Dit voorjaar maakt ook de DCT-transmissie zijn opwachting in het model.

Het is BMW gelukt om uit de drieliter zescilinder met een enkele turbo een identiek vermogen (306 pk) te putten ten opzichte van de huidige variant die met twee stuks voor de dag komt. De 400 Nm trekkracht komen zelfs nog iets eerder vrij. Verantwoordelijk voor deze prestatie is de nieuwe Twin Scroll turbo. Deze techniek past BMW ook al toe in de 535i GT en wordt gecombineerd met directe inspuiting en Valvetronic klepbediening. Later wordt ook de 335i met deze verse krachtcentrale bediend.

Sinds de komst van de snel schakelende DCT-transmissie kunnen de Duitsers nog meer rijplezier bieden bij de automaatliefhebbers. Ook de 1-serie kan gaan profiteren van deze versnellingsbak met dubbele koppeling. De sequentiele bediening kan voortaan met 'paddles' aan het stuur, waarbij de linker alleen terugschakelt en de rechter een verzet hoger kiest. Voorheen had elke schakelknop beide taken.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.