2.0T doet intrede bij Volvo

Ford introduceerde onlangs een nieuwe tweeliter turbomotor in de modelfamilie. Bij Volvo gaat dit staaltje downsizing

Ford introduceerde onlangs een nieuwe tweeliter turbomotor in de modelfamilie. Bij Volvo gaat dit staaltje downsizing ook aan de bak. De Zweden leveren de 203 pk sterke viercilinder in de V70, S80 en XC60 en koppelen deze ook aan een automaat.

Het blok mag dan wel ‘slechts’ een viercilinder zijn, met 203 pk en 300 Nm aan kracht kan deze nieuwe motorisering mooi het gat opvullen tussen de atmosferische 2.0 en de 2.5T turbomotor, die nu 231 pk te bieden heeft. Over het sprintcijfer naar 100 van ongeveer acht tellen en de topsnelheid (230 km/u) hoor je ons niet klagen. In de S80 is de motor leverbaar met een automaat, bij de XC60 is deze standaard aanwezig. Ook niet onbelangrijk: de 2.0T kan rekenen op een C-label (XC60: D) en is hij iets zuiniger dan de andere (ook minder krachtiger) benzinemotoren in het gamma. Gemiddeld bedraagt het verbruik acht liter, in de XC60 is dat 8.6 liter/100km.

Rijden met de 2.0T kan in de V70 vanaf 41.995 euro, wat een meerprijs van 2500 euro betekent ten opzichte van de ‘gewone’ 2.0. In de S80 gaat de turbomotor aan de slag tegen inlevering van 40.995.euro. De XC60 2.0T Powershift kost 49.495 en dat is zeven mille minder dan de 3.2 automaat moet opbrengen, die overigens ook leverbaar blijft.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.