BMW 6-serie

Vandaag krijgen we opnieuw zicht op de nieuwe BMW 6-serie. Ditmaal ondergaat de Cabriolet-variant intensieve tests rond

Vandaag krijgen we opnieuw zicht op de nieuwe BMW 6-serie. Ditmaal ondergaat de Cabriolet-variant intensieve tests rond de Nordschleife. Wat zullen de testrijders een plezier hebben! Voor ons is er niet veel 'nieuws onder de zon' bijgekomen. Het grootste geheim van de 6-serie - de dakconstructie bij de Cabriolet - is inmiddels ontrafeld.

Het is geen verrassing meer dat – alhoewel het achterruitje anders doet vermoeden - de nieuwe 6-serie Cabriolet wederom op een elektrisch bedienbare stoffen dak kan rekenen. BMW kan zo immers meer interieur- en bagageruimte creėren, en daarnaast het chique en elegante van een stoffen dak behouden, iets dat bij deze Beier aanzienlijk meer prioriteit moet hebben dan de Z4 met hardtop. Bovendien behoeven de designers zo minder ongewenste concessies te doen aan de achterzijde van de koets. Een radicaal vernieuw(en)d ontwerp zal ook niet aan de nieuwe 6-serie besteed zijn; BMW zet voor de nieuwe identiteit vooral in op meer dynamiek, met kortere overhangen en een gestrekter uiterlijk. Daar hoort ook een langere wielbasis bij.

Gezien de positionering van het model verwachten we onder de motorkap louter zes- en achtcilinders. BMW heeft daartoe te beschikking over een drieliter met TwinPower technologie en Valvetronic, evenals een geblazen vierliter V8 met 407 pk. En dan is er nog de biturbo V8 uit de X5 en X6M met 555 pk....Ook voor dieselaars is er aan kracht geen gebrek, de drieliter zespitter kan wederom ten tonele verschijnen, waarschijnlijk direct bij de introductie in 2011.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.