Toyota’s Land Cruiser is als serieuze vierwielaandrijver met capabele offroadprestaties bijna zestig jaar een trouw lid in de familie. Voor de nieuwe generatie werd dan ook niet getornd aan zijn capaciteiten voor het zwaardere werk. Met dank aan nieuwe hulpsystemen zoals Multi-terrain Select en Crawl Control, staat zijn kunnen zelfs nog op een hoger peil. Daarnaast heeft het merk zich gericht op het verbeteren van de rijeigenschappen op asfalt. Hiervoor is een stijver chassis ontwikkeld, uitgerust met Adaptive Variable Suspension (AVS) en een elektronisch gestuurd Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS).
Zuiniger en schoner
Niet geheel onbelangrijk hebben de technici zich toegelegd op het ontwikkelen van schoner en zuinigere motoren. Dankzij enkele technische aanpassingen aan de 173 pk sterke 3,0-liter D-4D turbodiesel ligt de CO2-uitstoot 12% lager dan voorheen. Gemiddeld verbruikt de terreinreus nu 8.1l/100km. De andere motor in het palet is een heuse vierliter V6 met 282 pk en 385 Nm trekkracht. Deze is alleen leverbaar voor de 5-deurs uitvoering en altijd gekoppeld aan een vijftrapsautomaat. Ook deze benzinegestookte krachtbron is 12% efficienter dan voorheen.
De nieuwe Toyota Land Cruiser is leverbaar als 3-deurs en 5-deurs in de uitrustingsniveaus LX, VX, SX en 7-persoons Executive. De 3-deurs Land Cruiser 3.0 D-4D LX staat op de prijslijst voor 57.430 euro. Liever een automaat? Daarvoor geldt een meerprijs van 1350 euro. Het prijskaartje voor de 5-deurs variant in dezelfde uitvoering vermeldt 61.230 euro. De prijs voor het 4.0 VVTi topmodel in de reeks van de nieuwe Land Cruiser bedraagt 93.030 euro, als diesel met het uitrustingsniveau Executive betaal je 87.180 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review