Opel heeft al diverse Meriva prototypen op pad gestuurd en tevens het studiemodel voorgesteld. De vraag of het productiemodel daadwerkelijk FlexDoor 'suicide-doors' mee zou krijgen kan nu bevestigend worden beantwoord. Dit type deur verschaft een zeer ruime instap en kan ook worden geopend zonder eerst de voorportieren te ontgrendelen.
Nu de Meriva steeds meer camouflage verliest, krijgt de camera steeds meer vat op het uiteindelijke lijnenspel van de multifunctionele Duitser. Duidelijk zichtbaar is de invloed van de Astra en de Insignia op het design, waarin dynamiek en stijl naar de voorgrond treden. Dat moet ook wel, als we de concurrentie (Nissan Note, Renault Modus, Skoda Roomster etc.) in ons achterhoofd houden.
Helemaal hip en 'geleend' van familielid Zafira kunnen we verder ook een panoramadak verwachten, evenals opbergvakken in het dak, net als in het vliegtuig. En dankzij het FlexSpace kun je de stoelopstelling afwisselen naar gelang de behoefte voor bagage of passagiers.
Het motorpalet voor de Meriva zal grotendeels gelijk zijn aan die van de Astra. Dat betekent minimaal een 1.6 litermotor en 1.4 Turbomotor in het benzinegamma, en 1.3 en 1.7 CDTI dieselmotoren voor de veelrijders.
Hoewel de presentatie van de Meriva in zijn definitieve vorm eerder is uitgesteld, zetten wij in op de onthulling tijdens de Autosalon van Geneve in maart 2010
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review