Kansen voor LPG-hybride Hyundai Elantra

Hybride-autos zijn meestal voorzien van een verbrandingsmotor die op benzine werkt. Enkele merken kiezen voor een

Hybride-autos zijn meestal voorzien van een verbrandingsmotor die op benzine werkt. Enkele merken kiezen voor een dieselmotor maar Hyundai zoekt net als Kia heil in LPG. In Korea is een dergelijke Elantra al op de markt, maar momenteel worden ook zijn marktkansen in Nederland onderzocht.

De Hyundai Elantra hybride maakt gebruik van een 1.6 verbrandingsmotor die werkt op LPG. Daarnaast wordt de aandrijving verzorgd door een 20 pk sterke elektromotor, gevoed door moderne lithium-ion polymeer-accu's. Hierbij verzorgt een CVT-transmissie voor een traploze overbrenging. Met dank aan aerodynamische aanpassingen aan de Elantra-koets en diverse technische wijzigingen blijft de CO2-uitstoot beperkt tot slechts 94g/km, dat overeenkomt met een LPG-verbruik van 5.5l/100km.

In Korea is de Hyundai Elantra een enorm succes: binnen twee weken na introductie waren al 1.000 orders geplaatst. Momenteel wordt onderzocht of deze versie van de Elantra ook in Nederland leverbaar wordt, aangezien aan ons land over een uitgebreid netwerk van lpg-vulstations beschikt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.