Ook dieselhybride Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID in de maak

Naast hybride-modellen met een benzinemotor – zoals de S 400 BlueHYBRID - werkt Mercedes-Benz ook aan

Naast hybride-modellen met een benzinemotor – zoals de S 400 BlueHYBRID - werkt Mercedes-Benz ook aan dieselhybride-modellen. Een recent voorbeeld is de E 300 BlueTEC HYBRID, die nagenoeg productieklaar is. Met een verbruik van 4.5l/100km, geavanceerde emissieregeling en ‘zescilinderkracht’ een staaltje techniek waar toekomst voor is.

De E 300 BlueTEC Hybrid maakt gebruik van de nieuwe 2.1 liter bi-turbodiesel, een viercilinder met 224 pk motorvermogen en 500-600 Nm trekkracht. Waarden die de 350 CDI zescilinderdiesel evenaren. Dankzij een 20 pk sterke hybridemodule uit de S400 HYBRID is het mogelijk om volledig elektrisch te rijden, waardoor het gemiddelde verbruik veel lager komt te liggen. Gemiddeld verstookt deze E-Klasse 4.5l/100km, waarbij de CO2-uitstoot 119g/km bedraagt.

Met behulp van het BlueTEC-techniek – nu al leverbaar op de E-klasse met zescilinder diesel - wordt via een SCR-katalysator met AdBlue ook de uitstoot van andere schadelijke stoffen zoals NOx sterk teruggedrongen, in die mate dat de E 300 BlueTEC Hyrbid voldoet de strengste emissienormen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.