Terwijl tot nu toe de neus C30, S40 en V50 veel gelijkenis vertoonde, is dat na de update voor de C30 niet meer het geval. Het vernieuwde design met iets schuin uitlopende koplampen en nog grotere grille maakt van de C30 een vlotte en moderne verschijning. Het nieuwe front kan worden gecompleteerd met aluminiumlook details rond de mistlampbehuizingen en onderin de voorbumper, als onderdeel van een stylingkit.
Aan de achterzijde is de vernieuwing minder groot, de designers hebben hier met details gewerkt om de C30 dynamischer op de weg te zetten. Bijvoorbeeld door de (voorheen) kunststof zwarte panelen van de achterbumper meer in carrosseriekleur of en contrasterende kleur te spuiten. Verder kunnen C30 kopers kiezen uit twee nieuwe sets lichtmetaal, waardoor nu ook witte wielen leverbaar zijn. Tot slot is het lakkleurenpalet uitgebreid met Orange Flame Metallic en Lime Green Grass Metallic.
Niet alleen het exterieur onderging een grondige update. Om het iedereen naar de zin te maken is de cockpit namelijk uit te voeren in nieuwe kleurstellingen, ook zijn er nieuwe stijlvarianten van de middenconsole leverbaar. De afdekhoes voor de bagageruimte - veelal bekritiseerd vanwege de onhandige constructie - is nu van een nieuw materiaal gemaakt.
Op verzoek sleutelt Volvo aan het onderstel. Het merk heeft een sportonderstel ontwikkeld, waarvan de afstelling scherper en directer is, met 30% stijvere vering en demping dan voorheen. Het nieuwe sportonderstel is leverbaar op alle versies van de C30 met uitzondering van de C30 1.6.
Motorisch telt het gamma voortaan vijf benzine- en vier diesel-uitvoeringen. Aan de basis staat de al genoemde 1.6 benzine met 100 pk, gevolgd door de 2.0 (145 pk) die ook als Flexifuel-variant leverbaar is. Daarna staan er twee vijfcilinders op het menu, een 2.4i met 170 pk en de bekende T5 die 230 pk op het asfalt loslaat. De verbruikscijfers variėren ongewijzigd van 7.0-8.7l/100km.
Dieselen kan met de 1.6D DRIVe 109 pk en verstookt 4.5l/100km. Deze zelfontbrander kan ook gekoppeld worden aan een start-stopsysteem, waardoor de brandstofconsumptie daalt naar 3.9l/100km en 104g/km CO2 en zakelijke rijders dan verblijd worden met 20% bijtelling. Verder staan wederom de 2.0D 136 pk klaar, gekoppeld aan een zesbak of Powershift-automaat. Liefhebbers kiezen de D5 vijfcilinder, goed voor 180 pk en 400 Nm, en optioneel verkrijgbaar met vijftraps Geartronic.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review