De uiterlijke vernieuwingen aan de Discovery zijn subtiel van aard. De terreinvaardige Brit oogt aerodynamischer en wint vooral aan elegantie en stijl. Het interieur heeft wel een compleet nieuwe opzet, met een nieuw dashboard, zitmeubilair , LED-ambiance verlichting en nieuwe houten sierlijsten. De cockpit oogt daardoor moderner maar nam ook in functionaliteit toe: voortaan biedt de Discovery 4 plaats aan maximaal zeven volwassenen.
Onder de motorkap maakt naar wens een splinternieuwe 3.0 TDV6 twin turbo diesel de dienst uit, goed voor 245 pk een giga-koppel van 600 Nm, waarbij 500 Nm vanaf stationair toerental is en waarmee deze mastodont in 9.6 seconden naar 100 kan sprinten. Het brandstofverbruik is ten opzichte van zijn (minder krachtige) voorganger – mede dankzij de nieuwe zestrapsautomaat en een intelligente dynamo - verlaagd met 9%, tot 9.4l/100km en 246g/km CO2. Door verbeteringen aan het onderstel en Land Rover’s befaamde Terrain Response komt de nieuwe Discovery zowel on- als offroad beter uit de voeten. Een zware aanhanger is nog steeds geen punt: het maximum meesleurgewicht bedraagt een royale 3500 kg.
Ook qua verwennerij en luxe doet de ‘Disco’ een stap vooruit. Land Rover heeft nu moderne features als een ‘Surround Camera System’, hellingstartregeling, ‘Tow Assist’, grootlichtassistent, ‘Keyless Entry’ en een start-/stop-knop in de aanbieding. De prijzen beginnen bij 69.900 euro voor de TDV6 2.7 in uitrustingsniveau S, met een meerprijs van 5000 euro voor het SE-niveau. De instapdiesel is er ook als automaat, deze kost 76.900 (S). Met nieuwe diesel staat de Discovery vanaf 81.900 euro voor de deur, als automaat (SE). Het nieuwe topmodel is de HSE-versie, die voor 89.900 euro in de boeken staat.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review