Helemaal een verrassing is het beeldmateriaal niet, gezien de stoere Koreaan al op gelekte fabrieksbeelden deels in zicht was. Hyundai heeft de ix35 volgens de nieuwe designtaal Fluidic Sculpture ontworpen vanuit het Europese ontwikkelingscentrum. Duidelijk is dat het definitieve ontwerp veel overeenkomsten vertoont met de ix-onic concept, die eerder dit jaar op de Autosalon van Genève werd gepresenteerd.
Om de opvolger van de Tuscon adequaat in de markt te zetten ligt de focus naast een dynamisch design ook op hoogwaardig materiaalgebruik. De iX35 is daarnaast groter dan zijn voorganger, de lengte nam met 8.5 centimeter toe, de breedte groeide 2 centimeter. In de hoogte doet de iX35 echter een stap van drie centimeter terug, wat vooral is terug te voeren op de keuze voor een dynamisch en slanker uiterlijk. Hyundai vindt de benaming SUV dan ook iets te gortig; de Koreanen houden het liever op een ruime, stoer ogende, familieauto die rijdt als een personenauto en de ruimtelijkheid biedt van een MPV.
Meer informatie over de Hyundai Ix35 volgt in de aanloop naar de IAA, maar de samenstelling van het motorpalet laat zich bijvoorbeeld wel raden. Een 1.6 liter turbomotor met 175 pk voor de benzinerijders en de nieuwe 2.2 liter zelfontbrander (184 pk/400 Nm) voor de dieselaars staan sowieso op het programma, al dan niet gecombineerd met een start-stopsysteem, een zestrapsautomaat uit eigen huis en twee of vierwieaandrijving.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review