De nieuwe Porsche 911 GT3 RS straalt ‘autosport’ uit door zijn dynamische uiterlijk, de nieuwe, extra grote achtervleugel van koolstofvezel met steunen van aluminium en de karakteristieke dubbele eindpijpen van de superlichte titanium uitlaat.
In de motorruimte van de GT3 RS bevindt zich een 3.8 liter motor, die is gebaseerd op de motor die in de 911 GT3 wordt gemonteerd. Daar staat echter wel een hoger vermogen tegenover, de zescilinder brengt nu 450 pk op de been. Liefst 118 pk per liter, en dat voor een atmosferische motor ‘voor dagelijks gebruik’. Porsche koppelt deze krachtcentrale alleen aan een handgeschakelde zesbak, met kortere overbrengingen dan de 911 GT3 heeft. Dat drukt weliswaar de topsnelheid maar maakt wel nog snellere acceleratie mogelijk.
Om de sportiviteit van de nieuwe RS-versie te benadrukken, is de auto voorzien van een speciale variant van PASM – Porsches actieve wielophanging – met grotere spoorbreedte voor én achter. Daarom is de carrosserie van de Porsche 911 GT3 RS – door de montage van speciale spatschermverbreders – niet alleen achter breder, maar ook vóór. Rondom staat de GT3 RS op 19 inch rubber, de achterwielen hebben zelfs de maat 325/30 tot hun beschikking om al die kracht goed op het asfalt los te kunnen laten.
De Porsche 911 GT3 RS is vanaf heden bestelbaar. De ‘basisprijs’ bedraagt 210.150 euro, en vanaf medio januari 2010 vinden de eerste exemplaren hun weg naar de dealer.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review