Nieuwe 'geurloze' Trabant naar IAA Frankfurt (update!)

De Trabant keert terug, en hoe. Niet langer hoeven we de DDR-auto te associëren met walmende uitlaatgassen. De nieuwe

De Trabant keert terug, en hoe. Niet langer hoeven we de DDR-auto te associëren met walmende uitlaatgassen. De nieuwe Trabant die op de IAA Frankfurt als studiemodel 'nT' wordt gepresenteerd wordt namelijk volledig elektrisch aangedreven.

De Trabant keert terug, en hoe. Niet langer hoeven we de DDR-auto te associëren met walmende uitlaatgassen. De nieuwe Trabant die op de IAA Frankfurt als studiemodel 'nT' wordt gepresenteerd wordt nam
Nieuwe 'geurloze' Trabant naar IAA Frankfurt (update!)

Ondanks dit high-tech en emissievriendelijke concept moet de nieuwe 'Trabi' een betaalbaar en schoon alternatief worden voor het volk. Daartoe dient een 64 pk sterke elektromotor, die zo'n 250 kilometer lang op één acculading aan de slag kan. Op volle kracht kan een topsnelheid worden bereikt van 130 km/u. De zonnecellen op het dak helpen hierbij de actieradius te verlengen. Daarnaast weegt de Trabant nog geen 1000 kilo en is er in de 3.95 meter lange koets plaats voor vier.

Zijn creatieve makers, IndiKar, staan te popelen om het model in serieproductie op de markt te brengen. De toekomst wordt echter bepaald door investeerders, want die zijn nog niet gevonden. Door de nieuwe Trabant naar de IAA te sturen hoopt men daar verandering in te brengen.