Zo op het oog lijken deze kluizen op wielen als elke andere 7-serie. De High Security uitvoering wordt ook in BMW’s fabriek in Dingolfing geassembleerd, waar ook de reguliere 7-serie wordt gemaakt.
Naast speciale bodembepantsering en zes centimeter dik veiligheidsglas dat glassplinters buiten de deur houdt is het arsenaal nog veel uitgebreider. Zo is er een intercomsysteem om te kunnen communiceren zonder de deuren of ramen te openen. In de grille kunnen led-flitsers gemonteerd worden.
Extra veiligheidsopties zijn een aanvalsalarm, een brandblussysteem om brand in de motorruimte en onder het voertuig te blussen en een beveiligingssysteem dat de inzittenden beschermt tegen gasaanvallen door de ramen te sluiten en de luchttoevoer van buiten af te sluiten. Een interne luchtvoorziening voorziet de passagiers dan van frisse lucht.
Het verhoogde gewicht van deze modellen heeft volgens BMW nauwelijks invloed op de rijeigenschappen. Beide uitvoeringen zijn bovendien standaard voorzien van Dynamic Damping Control, dat de schokdemping aanpast aan het wegoppervlak en de rijstijl van de bestuurder en dus zorgt voor optimale controle onder alle omstandigheden.
Presteren is nog steeds kinderspel. De zesliter V12 benzinemotor levert 544 pk en 750 Nm vanaf 1500 toeren. De acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/u duurt 6,2 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 210 km/u. In de 750 Li High Security huist een 4.4 liter V8 met turbo, die 407 pk levert en 600 Nm ontwikkelt. Hiermee kan alsnog in minder dan acht tellen nar 100 worden gesprint. De topsnelheid is eveneens op 210 km/u begrensd.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review