800cc turbo driecilinder voor Hyundai i10

Hyundai start met downsizen en gaat meteen serieus aan de slag. De toch al zuinige i10 wordt volgend jaar ook leverbaar

Hyundai start met downsizen en gaat meteen serieus aan de slag. De toch al zuinige i10 wordt volgend jaar ook leverbaar met een 800cc driecilinder turbomotor.

Het torretje in deze i10 is gebaseerd op die van de in Genève gepresenteerde i10 Blue CNG concept, een studiemodel dat klaargestoomd was voor aardgas en gemiddeld 65g/km CO2 uitstoot.

De benzinevariant is echter breder inzetbaar en duikt nog onder de psychologische 100g/km CO2-grens. Dankzij de turbo zijn de prestaties van de driecilinder in orde; met 90 pk aan vermogen is het meteen de meest krachtige i10 uit het gamma. Naar verluid wordt de i10 volgend jaar lichtjes opgefrist, daar zou de introductie van deze i10 i-Blue mee samen kunnen vallen.

De Koreanen zijn ambitieus door de driecilinder met turbo van stal halen voor de compacte modellen. En van een dergelijk concept gaan we bij andere merken ook meer zien. Fiat komt zelfs met een geblazen 0.9 liter tweecilinder...

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.