Momenteel is de Q5 al leverbaar met de 2.0 TFSI en 2.0 TDI, maar dan in de 211 pk en 170 pk-versie. De nieuwe instappers doen een stap terug maar staan nog steeds hun mannetje; zo levert de 180 pk sterke TFSI 320 Nm, dat tussen 1500-3900 toeren beschikbaar is. Bovendien accelereert de viercilinder, in 8.5 tellen naar snelwegtempo en blijft het gemiddelde verbruik beperkt tot 8.4l/100km. De bijbehorende CO2-uitstoot bedraagt 195g/km, en dat is goed voor een C-label. Niet verder vertellen, maar de krachtiger versie is een fractie zuiniger en heeft een B-label!
Net als in andere modellen levert de 2.0 TDI in de Q5 143 pk en 320 Nm, waarmee in 11.4 seconden de honderdsprint kan worden voltooid en als het moet 190 km/u wordt aangetikt. De zelfontbrander blijft bescheiden in zijn gemiddelde brandstofconsumptie en neemt 6.5l/100km tot zich. Dat komt overeen met 172 g/km CO2, waardoor deze variant – net als zijn benzinebroeder – met recht vrijwel gevrijwaard zijn van de gehekelde slurptax.
Beide varianten zijn altijd gekoppeld aan een zesbak en hebben Audi’s quattro vierwielaandrijving. Voor de Audi Q5 2.0 TFSI geldt een prijs van 48.250 euro, en dat is 2700 euro minder dan de 211 pk-versie moet opbrengen. De dieselinstapper kost 500 euro meer en staat voor 48.500 euro in de boeken.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review