Eerste beelden Ferrari 458 Italia + video (update!)

Goedemorgen! Ferrari verrast ons met de eerste beelden van de nieuwe Ferrari 458 Italia en geeft ook al vele details

Goedemorgen! Ferrari verrast ons met de eerste beelden van de nieuwe Ferrari 458 Italia en geeft ook al vele details vrij. Hoeven we toch niet te wachten tot de IAA Frankfurt in september! Update: In de aanloop naar de officiële onthulling geven de Italianen ook beelden van het interieur vrij. Die willen we je uiteraard niet onthouden.

De Ferrari 458 Italia is helemaal nieuw, maar nog steeds een echte Ferrari en venijniger dan ooit. Het designteam van Pininfarina leefde zich flink uit op de koplampen; zo boos hebben ze nog nooit gekeken. Drie centraal geplaatste uitlaatpijpen zijn eveneens allerminst bescheiden te noemen!

Het chassis is net als zijn voorganger uit aluminium vervaardigd en verzorgt met 1380 kg leeggewicht een optimale basis voor merk-waardige rijeigenschappen. De technici wisten deze echter naar een nog hoger plan te tillen. De Italianen beloven na diverse onderstelaanpassingen een 32% verbeterde rechtuitacceleratie uit bochten. En wat dacht je van de remweg: 100-0 kost slechts 32.5 meter asfalt!

Deze tweezitter maakt een stap voorwaarts in pk's en...milieu. De 4.5 liter V8 is met 578 pk en een gezonde 540 Nm dan wel krachtiger dan zijn voorganger, maar door het verminderen van interne wrijving in de middenachtermotor ook minder gulzig met het dure sap. Wanneer niet de 0-100 sprint in 3.4 seconden wordt nagebootst en volgas met 325 km/u wordt gereden blijft de verbruiksmeter steken op 13.7l/100km. Enige transmissiekeuze is er niet; Ferrari levert de 458 Italia alleen met zevenversnellingsbak met dubbele koppeling.

Wel is het mogelijk om afhankelijk van je humeur en de omstandigheden Vehicle Dynamic Assistance variabel in te stellen. Dit systeem heeft invloed op de motor en transmissie, maar ook banden en remmen. De VDA is viervoudig in te stellen in drie manettino-standen – Race, CT uit en CST uit.

Voor het ontwerp van de cockpit mocht Michael Schumacher weer input geven. Het resultaat is een nieuw dashboard en bijbehorend stuurwiel, waarbij de belangrijkste bedieningsapparatuur nu gegroepeerd is rond het stuurwiel, terwijl de overige instrumenten zijn ondergebracht in groepen aan beide zijden van het dashboard. Ook bevinden zich nu uitgebreide instrumentendisplays vlak voor de bestuurder en zijn er geen staken meer aan de stuurkolom, omdat de richtingaanwijzers, het groot licht en de ruitenwissers nu kunnen worden geactiveerd door knoppen op het stuurwiel.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.