Alles over de TT Roadster

De Audi TT is al weer even leverbaar, een logisch gevolg is natuurlijk dat er een cabrio van deze coupé komt. En daar

De Audi TT is al weer even leverbaar, een logisch gevolg is natuurlijk dat er een cabrio van deze coupé komt. En daar zijn de specificaties nu van bekend.

Exterieur

Het uiterlijk is niet echt verrassend te noemen, we wisten al een tijdje dat de Roadster er zo uit zou komen te zien. Ten opzichte van het oude model is de Roadster in alle opzichten groter geworden. De lengte is met 13,7 centimeter toegenomen tot een totale lengte van 4,1 meter. De TT Roadster is ook ietsje breder geworden om precies te zijn 7,8 centimeter en de hoogte is mimimaal toegenomen met slechts 8 millimeter. Ook de wielbasis is groter geworden. Hier kwam 4,6 centimeter bij. Gelukkig is Audi niet gezwicht voor de CC hype die er op dit moment door autoland gaat en heeft de TT een stoffen kap gekregen. Tot een snelheid van 50 kilometer per uur kun je de kap openen en sluiten in slechts 12 seconden, dat wil zeggen, als je de elektrische variant hebt. Bij de 3,2 V6 krijg je standaard een elektrisch bedienbare kap, bij de 2,0 TFSI is dat een optie. Overigens kun je kap in twee kleuren bestellen, het traditionele zwart is er een van, de andere kleur is donkergrijs. Een afdekhoes is overbodig bij de kap. De kap zorgt daar zelf voor. Bij de 2,0 krijg je standaard 16 inch lichtmetaal, de 3,2 rolt standaard met 17 inch lichtmetaal van de band af.

Zoals misschien al was opgevallen zijn er twee motoren waaruit een keuze gemaakt kan worden. De eerste is een viercilinder turbo motor die een inhoud heeft van 2 liter. Er kan een maximum vermogen opgewekt worden van 200 pk en het koppel bedraagt maximaal 280 Nm. Hiermee sprint de TT Roadster in 6,5 seconden naar de 100 en als je dat wilt kun je er 237 km/h mee rijden. De tweede variant is een V6 met een inhoud van 3,2 liter. Deze motor kan een vermogen van 250 pk leveren en een trekkracht van 320 Nm. Uiteraard is de TT Roadster met deze motor sneller. De 0 tot 100 sprint wordt afgewerkt in 5,9 seconden en bij 250 km/h grijpt de elektronische begrenzer in. Overigens krijgt de 3,2 het befaamde quattro systeem mee.

interieur

Ook het interieur biedt geen verrassingen. Net als bij de Coupé zien we een lederen stuurwiel wat aan de onderkant afgeplat is. Er zijn vier lederen interieurs waaruit gekozen kan worden. Bij de 3,2 V6 is een combinatie van leer en alcantara standaard. Door de groei van de auto is ook de kofferbak in inhoud toegenomen. Er is nu 250 liter beschikbaar om spullen in op te slaan. Verder vinden we in het interieur een chorus audiosysteem, een bestuurdersinformatiesysteem en automatische klimaatregeling. Ook kan er gekozen worden tussen twee navigatiesystemen. Als klap op de vuurpijl kun je ook nog kiezen voor een doorlaadluik met skizak, zodat je twee paar ski’s mee kunt nemen op de wintersport. Want daar koop je een roadster voor natuurlijk .

Vanaf maart kun je er een bestellen. De 2,0 TFSI gaat minimaal 48.625 euro kosten, voor de 3,2 V6 moet je minimaal 59.930 euro ophoesten.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.