Aangezien de Chevrolet Cruze qua maatvoering grotendeels overeenkomst met de Volt, zijn de technici in staat geweest de techniek van de stekkerhybride in de nieuwe Cruze te monteren. Deze ‘mules’ worden ingezet om Volt-techniek in de dagelijkse praktijk te testen. De internetsite EV World had de mogelijkheid een testrit te maken in de Cruze: Na 20 seconden is het elektrische systeem opgestart en is het tijd om te rijden.
De Chevrolet Volt verbruikt elektriciteit als primaire energiebron. Daarmee kan een afstand worden afgelegd van zo’n 60 kilometer, waarbij geen brandstof wordt verbruikt. Na zestig kilometer treedt een ‘range extender’ in werking die benzine of E85 verbruikt om extra elektriciteit op te wekken, waardoor honderden kilometers worden toegevoegd aan de actieradius. Deze 'extender' is een 1.4 liter viercilinder benzinemotor. Dankzij de traploze automaat snelt de Cruze in ongeveer negen tellen naar 100.
Wanneer de accu’s leeg zijn en wordt overgeschakeld op elektrisch rijden via de generator, en daar is niets van te merken.De accu wordt overigens niet opgeladen tijdens het rijden, maar wanneer de Volt is verbonden met een oplaadpunt, aangezien dat sneller, goedkoper en is milieuvriendelijker is.
Iedere week worden er zo’n tien Volts geproduceerd. Het merendeel van deze Volts wordt ingezet voor het testen en evalueren van het productieontwerp alsmede voor het ontwikkelen van de juiste software en bedieningsapparatuur. Vanaf 2011 komt de Volt in ons land op de markt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review