Voor modeljaar 2010 is het dieselgamma compleet op de schop gegaan. De vijfcilinder was voorheen leverbaar met 163 en 185 pk. De nieuwe generatie heeft echter twee turbo's, is zuiniger en tevens stiller. Volvo lepelt 'm ook al in de S80, in beide gevallen zijn ze goed voor 175 of 205 pk en 420 Nm.
De DRIVe-uitvoering moet het doen met de minst krachtige versie en heeft voorwielaandrijving. In combinatie met een handbak is hij zuinig genoeg voor een B-label, want deze Zweed lust slechts 6.0l/100 km (159g/km), een ongekende waarde. Met Geartronic is het label D van toepassing en verbruikt de diesel 6.9l/100km. Wie gewoon een XC60 met vierwielaandrijving wil rijden is aangewezen op de D5 met 205 pk. Deze is er met zesbak - een D-label- of Geartronic met E-label, en 7.5l/100km. Die laatste waarde is overigens een winst van een liter ten opzichte van de nu al uitgerangeerde 185 pk versie.
Benzinerijders hebben keuze uit de 3.2 met 238 pk of een T6 met liefst 285 pk. Beide hebben standaard een zestrapsautomaat, maar ook een F-je.
De prijslijst start bij 46.900 euro voor de DRIVe. Met automaat betaal je 49.900 euro n als D5 zul je 50.950 respectievelijk 54.700 euro moeten neertellen. Meer uitrusting vind je bij de Kinetic, Momentum en Summum uitvoering, zodat de duurste diesel 63.410 euro op de prijskaart heeft staan. Een benzine-XC60 kost minimaal 55.500 euro voor de 3.2. De topmotorisering T6 is voorbehouden aan de Momentum of Summum, en staat geprijsd voor minimaal 62.500 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review