Goede start voor Insignia

Bij Opel gaat een pak van hun hart. De Insignia slaat aan. Zelfs in die mate dat de productie is opgeschroefd. Het

Bij Opel gaat een pak van hun hart. De Insignia slaat aan. Zelfs in die mate dat de productie is opgeschroefd. Het orderboekje heeft het aantal van 100.000 exemplaren al overschreden. De dynamische looks, moderne motoren en technologische innovaties weten heel wat potten te breken.

De splinternieuwe Insignia wist in het eerste Europese verkoopkwartaal alle concurrenten te overtreffen. Sinds de introductie eind vorig jaar zijn er in Nederland al ruim 4.000 Insignia-’s besteld. Daarvan zijn er alleen al 1.100 stuks toe te schrijven aan de Insignia Sports Tourer, die pas sinds begin april officieel op de markt is. Niet zo gek, een stationwagon valt altijd goed in de smaak in ons land. Net als allerlei features die Opel voor de Insignia heeft ontwikkeld.

Een kwart van de kopers kiest voor Adaptive Forward Lighting en 90% gaat voor het navigatiesysteem met kleurenscherm, dat als onderdeel van een introductiepakket wordt aangeboden. Een op de tien kopers ziet het FlexRide chassis wel zitten. Veel populairder is nog groot lichtmetaal. Bijna twee op drie Insignia-klanten willen op de grootste wielen rijden: 60% kiest de 18”-wielen en een op vijf gaat voor de grotere 19”-exemplaren. Dat dat je bij die laatste aan comfort inboet maakt even niet uit. Het oog wil ook wat. 20% van de klanten kiest overigens speciale orthopedische stoelen. Motorisch is de 2.0 CDTI 130 pk erg populair bij zakelijke rijders. Later is een verschuiving naar de zuinige maar krachtiger ecoFLEX te verwachten. De particulier kiest veelal de benzinedrinkende 1.6 Turbo 180 pk.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.