De Octavia RS staat zoals we mogen verwachten bol van sportiviteit. De nieuwe neus met gewijzigde grille en lichtunits prijken trots de wereld in, al dan niet met xenonverlichting. Mistlampen met bochtenfunctie en LED-dagrijverlichting zijn altijd standaard. Achteraan springen vooral de nieuwe lichtunits in het oog en verder levert Skoda nieuw lakkleuren en 18 inch wielen. Voor de nodige sportiviteit werd het onderstel flink verlaagd en brachten de technici het leeggewicht met 15-20 kg omlaag. Het motorpalet bestaat uit de 2.0 TSI met 200 pk of de tweeliter common rail diesel, goed voor 170 pk. Met een verbruik van 7.5l en 5.7l/100km blijven rode energielabels achterwege. Beide motoren kunnen worden gekoppeld aan DSG, in plaats van de standaard zesbak.
Toch meer van het stoere? Dan heeft Skoda de Octavia Scout. Het is de grootste telg uit de Scout familie en kan zodoende rekenen op krachtige motoren en vierwielaandrijving. Ook deze variant heeft een nieuwe neus meegekregen, alsmede een subtiel onder handen genomen achterzijde. Nieuw is de Rosso Brunello lakkleur, die de bumper- en bodembeschermpanelen van de carrosserie er nog meer uit doen springen. Samen met de verhoogde koets is de Scout klaar voor licht off-road werk. Het 4x4 systeem kan tot 85% van alle kracht naar een wiel geleiden, mocht er een avontuurlijke situatie voordoen. Skoda levert de Scout met 1.8 TSI 160 pk of 2.0 TDI 140 pk en pompverstuivers. Beiden zijn gekoppeld aan een zesbak.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review