Voor de TT RS combineert Audi nog sportiever uitgesproken looks met een voorspoiler met splitter, extra grote luchtinlaten, diffuser achter, vaste achterspoiler en een ware krachtcentrale in het vooronder.
En wat voor een: het is een vijfcilinder met een inhoud van 2.5 liter, inclusief turbo en directe inspuiting. In de TT RS is deze goed voor 340 pk, waarmee dit nieuwe topmodel de TTS ruimschoots aftroeft. Die heeft immers 272 pk om te spelen. Dankzij het lage gewicht van 1450 kilo (Roadster: 1510kg) is deze TT werkelijk pijlsnel en relatief zuinig te noemen: 0-100 in 4.6 seconden, een verbruik van 9.2l/100km en een top van maximaal 280. Voor dat laatste moet je wel even met de verkoper in gesprek, anders rijdt de TT RS net zo hard als vrijwel elke andere potente Audi: 250 km/u. De motorruimte is dan ook met carbon afgewerkt. Schakelen moet je zelf doen, met behulp van een zesbak.
Dat de TT RS voorzien is van quattro vierwielaandrijving, het standaard sportonderstel en uitschakelbaar ESP zal geen verrassing zijn. Het interieur is uitgevoerd met sportstoelen, afgeplat sportstuur, pedalen in aluminium. Als koper kun je nog kiezen voor adaptieve demping (magnetic ride) en een compromisloos sportuitlaatsysteem voor nog meer beleving. Standaard levert Audi wel elektrische stoelverstelling, alcantara/leder, en een armsteun (...). Als 2900 euro duurdere Pro Line komt daar nog een alarm, Bose Audio en navigatie bij. De productie van de Audi TT RS start deze zomer.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review