Duits geweld - Opel Insignia OPC

Benieuwd naar de Opel Insignia OPC? Dit is 'm! Zoals je kunt zien hebben de Opel-designers er serieus werk van gemaakt!

Benieuwd naar de Opel Insignia OPC? Dit is 'm! Zoals je kunt zien hebben de Opel-designers er serieus werk van gemaakt! Ook onder de kap blijft het niet bij bluf: vierwielaangedreven en 325 pk uit een 2.8 liter turbo-V6! Baas boven baas! De levering start in de herfst.

Dat OPC bij Opel voor sportiviteit staat, is nu wel duidelijk. De Insignia is flink onder handen genomen om dit label te mogen dragen. De voorzijde kreeg een compleet nieuwe bumper, met grootste geaccentueerde luchtinlaten en een blitse grille. Achteraan zien we eveneens een nieuwe bumperpartij, een kleine spoiler en uitlaatpijpen die klaar zijn voor de strijd. Ook staat deze Duitser op 19 of 20 inch wielen. Het uitlaatsysteem bleef evenmin origineel, en klinkt nu veelbelovend. De verlaging van een centimeter valt dan nog mee. Het onderstel wordt beheersd door het al bekende FlexRide dempersysteem. In de cockpit drukte Recaro een stempel met een afgeplat stuur en sportstoelen.

De technici namen ook de 2.8 Turbo V6 onder handen, die ook in de Vectra OPC werd gelepeld. Hij levert nu 325 pk en 400 Nm, genoeg om de concurrentie het nakijken te geven of op de hielen te zitten. De top van 250 is niet zo interessant, wel de sprint naar 100 in zes tellen! Dankzij Brembo wordt al dit geweld op tijd tot stoppen gedwongen. Standaard heeft deze OPC vierwielaandrijving, dat wordt gecombineerd met een sperdifferentieel achter, dat we ook bij de Saab 9-3 hebben gezien.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.