Voor wat betreft zijn looks bleven de wijzigingen beperkt. Vooral de neus kreeg een opfrisser, die echter met nieuwe koplampen, grille en bumper nog steeds stoer maar elegant de wereld in kijkt. Aan de achterzijde maken de lichtunits het verschil. In het interieur draaide het om het verhogen van de sfeer, met nieuwe materialen en fraaie sierlijsten. De middenconsole kreeg een nieuw touchscreen TFT scherm voor onder meer de navigatie. Daarnaast beleeft de bestuurder het gemak van moderne systemen als dodehoekherkenning, adaptieve cruise controle en een achteruitrijcamera. Voor zijn neus is een nieuw instrumentarium geplaatst.
Op motorisch vlak is er groots nieuws. Land Rover ontwikkelde samen met Jaguar twee nieuwe benzinemotoren, een 5.0 V8 met en zonder turbo. Gevolg: 375 of 510 pk. Dat we de superchardged 4.2 moeten uitzwaaien is niet erg. De ongeblazen vijfliter sprint nagenoeg even snel naar de 100: namelijk in 7.2 seconden. Met 510 pk onder de kap kun je in een indrukwekkende 5.9 seconden naar 100 stuiven. Reken ook op de drieliter zescilinder diesel die Jaguar onlangs presenteerde. In alle gevallen is een eveneens nieuwe zestrapsautomaat standaard. Met dank aan Adaptive Dynamics ligt de reus ook nog beter op de weg. Het systeem is standaard op de sterkste V8. Tot slot werd ook de remmerij opgewaardeerd, met dank aan Brembo.
Range Rover Sport
Voor de Range Rover Sport is het allemaal wat sportiever geworden, met dank aan de dreigende koplampen en bumperpartij. Ook deze telg krijgt de beschikking over de nieuwe V8's, evenals de 3.0 TDV6 diesel.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review