Hoewel dit testexemplaar nog verhuld is met camouflage, hebben we vorig jaar al wel het studiemodel in Parijs kunnen aanschouwen. Het ziet er naar uit dat de productie-Crossman - de officiële naam is nog gissen - qua uiterlijk maar weinig zal verschillen.
Op technisch vlak kunnen we vierwielaandrijving tegemoet zien, evenals het vertrouwde Mini-motorpalet, waarbij we inzetten op de al dan niet geblazen benzine en de zuinige diesel. Natuurlijk is ook het EfficientDynamics-recept weer van kracht, waardoor het brandstofverbruik zo laag mogelijk blijft.
Mini bouwt de Crossman in Oostenrijk bij Magna Steyr, in tegenstelling tot de andere modellen, die in Groot-Brittannië van de band rollen. De reden is eenvoudig, de Engelse productiefaciliteit zit al op zijn maximum productiecapaciteit.
Update:
De officiële naam voor de opgestoerde Mini heeft BMW zelf nog niet bekendgemaakt. In de aanloop naar de introductie van het model wordt in de wandelgangen al langer de naam Crossman gebruikt. Nu blijkt dat Mini 'Countryman' heeft geregistreerd. Die naam werd vroeger al door het merk gebruikt voor modellen met langere wielbasis. Dat zou betekenen dat het beestje nu eindelijk een echte naam heeft gekregen. In september weten we het zeker, dan wordt de Mini 'Countryman' officieel onthuld.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review