De IS 250 C is de laatste uitbreiding op het IS-gamma. Vanaf de zomer staat deze bij de dealer. De Japanner is uiteraard in basis een IS sedan, maar kreeg een stalen klapdak dat in 20 seconden opent. Ook werd de carrosserie licht aangepast om tot een fraai gebalanceerd ontwerp te komen. Onder meer werd het front iets langer en kregen de mistlampen een andere plaats. Daarnaast bleef het interieur niet ongemoeid; deze werd optimaal vormgegeven voor de cabriorijder, met extra aandacht voor rijwind, ruimte-aanbod, de klimaatregeling en het audiosysteem.
Lexus levert de IS 250 C met een 208 pk sterke V6, die is gekoppeld aan een zestrapsautomaat.Het prijzenboek is simpel, de IS 250C wordt geleverd in twee uitvoeringen, als Luxury (61.200 euro) en Executive (65.860 euro).
Aan de andere kant van het Lexus gamma bevindt zich de nieuwe RX 350 en RX 450h. Voor de nieuwe generatie evolueerde de styling, maar zet de SUV nieuwe maatstaven op het gebied van verfijning en brandstofverbruik. Wel groeide hij iets qua afmetingen. Aan luxe, comfort en veiligheid zal het je niet ontbreken. 10 airbags, een camera onder de rechterbuitenspiegel, 10 GB Jukebox met Mark Levinson Sound System en Pre-Crash Safety, het is allemaal mogelijk. Standaard komst de RX mee met 18 inch lichtmetaal, bi-xenon, een alarm en bluetooth. Voor een comfortabele rit doet luchtvering dienst.
Onder de motorkap ligt naar keuze een 3.5 V6 met 277 pk of een V6 met elektromotor, die maximaal 299 pk te bieden heeft. Dit staaltje techniek kan korte tijd volledig op elektriciteit rijden maar verbruikt volgens de fabriek gemiddeld slechts 6.3l/100km of 148g/km CO2 en dat is een grootse prestatie te noemen! Toch vlieg je in 8 seconden naar de 100, als het moet, en is een top van 200 km/u geen probleem. De Lexus RX 450h Hybrid wordt geleverd in vijf uitrustingsniveaus: Pure, Luxury, Tech, Executive en President.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review