Lancia Musa wordt groener

De Euro5 emissienorm komt er dit jaar aan, dus moeten diverse motoren weer ‘opgeschoond’ worden. Lancia heeft in de

De Euro5 emissienorm komt er dit jaar aan, dus moeten diverse motoren weer ‘opgeschoond’ worden. Lancia heeft in de Musa haar 1.4 16V benzinemotor vervangen door een nieuwe versie, die zuiniger is geworden en vooral minder CO2 uitstoot. De prijslijst bleef echter ongewijzigd.

Bij de handgeschakelde versie is de CO2-uitstoot met 11 gram per kilometer afgenomen - goed voor een C-label - en bij de versie met gerobotiseerde ‘DFN’-versnellingsbak maar liefst 17 gram. (B-label) En een zuinigere motor betekent weer groenere labels. Daardoor is hij net als de Delta alleen nog met groene labels leverbaar. Daarnaast is de bijtelling voor deze luxe Italiaan met DFN een gunstige 20%.

Zoals het een Lancia betaamt ademt de Musa naast ruimte ook luxe en sfeer. De auto is standaard onder andere uitgerust met airconditioning, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, tripcomputer en in lakkleur gespoten bumpers en buitenspiegelkappen. Lancia levert de Musa vanaf 17.995 euro, met 1.4 8v, -16V of 1.3 Multijet. De prijs voor de 1.4 16V bleef ondanks de gunstigere labels ongewijzigd, vanaf 20.295 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.