Aan de beelden te zien toont de nieuwe Verso duidelijk verwantschap met zijn voorganger, maar ook is goed de nieuwe designtaal van de Japanners te zien, die inmiddels al door de iQ en Avensis wordt tentoongespreid. Ondanks het feit dat de Verso geen stakker was qua ruimte-aanbod, groeide hij wel in lengte (7cm) en breedte (2 cm). Toch biedt hij plaats aan zeven personen, als het moet. Het interieur is met het Easy Flat 7 systeem eenvoudig in tientallen opstellingen in te delen. Verder belooft Toyota comfortabeler zitmeubilair en minder rij(wind)geluiden.
Niet zichtbaar maar wel heel belangrijk zijn de nieuwe motoren die Toyota in de Verso zal lepelen. We kennen ze nog maar kort uit de nieuwe Avensis. De viercilinders zijn 1.6 en 1.8 liter groot en zijn relatief krachtig (132 pk voor de 1.6!), maar ook zuiniger zijn dankzij het Optimal Drive principe. Gemiddeld nemen ze 6.7-7.0 liter benzine tot zich, per 100 km. Dieselaars zijn in eerste instantie aangewezen op de 2.0 D4-D met 126 pk, maar later volgt een 2.2-versie in 150 of 177 pk-variant, die bovendien met automaat te combineren is.
Ander technisch nieuws tenslotte is dat de Verso beschikt over 'elektrische stuurbekrachtiging met actieve stuurkrachtcompensatie'. Concreet betekent dit dat de mate van bekrachtiging afneemt wanneer een onjuiste stuurcorrectie wordt uitgevoerd. Op die manier helpt de auto je de goede koers te volgen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review