Porsche Cayenne S Hybrid - 1 op 11 moet lukken

Schrok je al van de Porsche Cayenne Diesel, wat te denken van een Cayenne S Hybrid? Vandaag bereikt ons meer informatie

Schrok je al van de Porsche Cayenne Diesel, wat te denken van een Cayenne S Hybrid? Vandaag bereikt ons meer informatie omtrent deze relatief efficiënte high-tech mastodont, met 3.0 TFSI aan boord. En guess what: ook de Panamera komt als hybride.

Porsche belooft ons viercilinderefficiëntie - 20% reductie - maar vermogen op V8-niveau. Daartoe wordt de splinternieuwe 3.0 TFSI met compressor van Audi van stal gehaald, die 333 pk levert. Daarnaast verricht een 52 pk sterke elektromotor assistentie. Een 8-traps automaat zorgt voor de overbrenging. Het NiMH accupakket krijgt een plaats op de plek van het reservewiel, Zodoende doet de hybridetechniek geen afbreuk aan het ruimte-aanbod.

Een belangrijk onderdeel van de hybridetechniek is de Hybrid Manager. Deze regelt de 'energiestromen'. Zodoende kan de Cayenne Hybrid louter op de benzinemotor rijden, gecombineerd worden voortgestuwd of alleen op de elektromotor worden aangedreven.Dat laatste lukt maximaal 2 kilometer. Ook regelt de 'manager' de motorremwerking om de accu's bij te kunnen laden.

Hybride of niet, een Porsche moet ook presteren. Reken maar dat dat lukt: 0-100 in 6.8 seconden! Wie het rustiger aandoet verbruikt minder dan 9.0l/100km.

De Porsche Cayenne Hybrid blijft niet lang toekomstmuziek. Het model komt in 2010 op de markt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.