Met de Lexus RX had het merk een exclusieve SUV in het gamma. Een met de kenmerkende Lexus styling en veel rust en comfort. Bijzonder was ook dat er een hybride-versie leverbaar werd. De nieuwe RX borduurt verder op de styling en techniek, en uiteraard komt hij ook als hybride, nu onder de naam RX 450h.
De hybride aandrijflijn van de RX 450h is opgebouwd uit een V6-benzinemotor en twee krachtige elektromotoren. Deze werken synergetisch samen en maken zo vierwielaandrijving mogelijk. Voor de nieuwe RX waren de technici in staat deze zowel zuiniger als krachtiger te maken.
Aan veiligheid is er ook geen gebrek. Vijf sterren NCAP, ESP, actieve hoofdsteunen en tien airbags zijn standaard. Tegen meerprijs monteert Lexus ook voor het Pre-Crash Safety-systeem, om de kans op een ongeluk en verwondingen verder te verkleinen.
Daarnaast valt vooral ook het vernieuwde onderstel te prijzen. Hoewel een SUV geen bochtenridder hoeft te zijn besteed het merk veel aandacht aan de rijeigenschappen. Al was het maar om de Duitse concurrentie bij te benen.Een actief stabilisatorsysteem is voor het eerst leverbaar op de RX-serie en zorgt voor verbeterd dynamisch rijgedrag van de nieuwe crossover en vermindert de rolbeweging over de lengteas met bijna 40%. De optioneel elektronisch geregelde luchtvering kent een instelbare wagenhoogte met vier standen over een bereik van 60 mm. Bij hoge snelheden wordt de rijhoogte automatisch verlaagd, voor een optimale aėrodynamica en stabiliteit alsook een lager brandstofverbruik.
De nieuwe RX maakt in juni zijn opwachting bij de dealers. Prijzen zullen later bekend worden gemaakt.
Lexus IS 250C
De nieuwe cabriolet IS 250C hebben we al kunnen aanschouwen, maar ook in Geneve staat hij in vol ornaat. Deze coupe-cabriolet op basis van de vernieuwde IS zal nog voor de zomer te koop zijn. De technici pasten zowel het in- als exterieur aan om optimaal te kunnen genieten van cabriorijden. Naast comfort en Lexus-luxe is deze Japanner ook bedoeld voor de sportievelingen. De compacte constructie van de driedelige hard-top maken een grote bagageruimte mogelijk, het dak zelf opent in slechts 21 seconden. De IS 250C verdient een krachtige motorisering. Het is de 2.5 liter V6 geworden, die 208 pk levert. Deze is gekoppeld aan een zestrapsautomaat.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review