De nieuwe 308CC groeide ruim vier centimeter in de lengte en bijna zes centimeter in de breedte, ten opzichte van zijn voorganger 307CC. Aan de wielbasis veranderde niets, dus is de overhang voor en achter toegenomen. Om een gebalanceerd en stijlvol ontwerp te realiseren is de 308CC dus een forse auto; vergeleken met de 308 hatchback is hij zelfs 12 centimeter langer. Net als de 307CC hebben de ontwerpers voor de 308CC een laag stalen klapdak in gedachten. Deze opent of sluit geheel elektrisch in 20 seconden. Samen met de sportieve bumpers en grote wielen oogt de Fransman niet alleen chique maar ook dynamisch.
Het interieur ademt onmiskenbaar de sfeer van een "Grand Tourisme". Peugeot monteert sportstoelen voorin met geïntegreerde hoofdsteunen, waarbij het “Airwave”- systeem – dat we kennen uit de Mercedes SL(K) - warme lucht ter verwarming van de nek zal verzorgen. Het sportieve stuurwiel, het specifieke instrumentenpaneel en de in "pianolak" uitgevoerde console maken de sfeer compleet. Naar wens is een lederen interieur leverbaar, waarbij ook de bovenzijde van het dashboard uniek met dat materiaal kan worden afgewerkt.
Op de achterbank beloven de Fransen verrassend veel ruimte voor een vierzits cabrio. De inhoud van de bagageruimte is 465 l als coupé en 266 l als cabriolet onder het dak.
Voor de 308 CC zijn bij de lancering twee motoren beschikbaar. Ze worden geleverd in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak, of desgewenst een automatische versnellingsbak. Het betreft de 1.6THP van 150 pk, die dankzij de turbo een fikse 240 Nm in de aanbieding heeft. De 2.0HDiF levert een vermogen van 140 pk en biedt 320 Nm trekkracht. Later volgt nog een ongeblazen 1.6 Vti met 120 pk en een nieuwe 112 pk sterke 1.6 HDi diesel.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review