Met de vierdeurs Porsche slaat het merk een brug tussen sportiviteit en praktisch gemak. Door de Panamera een vierdeurscoupe-lijn te geven en de neus DNA van de 911 te geven, blijft de sportieve uitstraling van de gran turismo behouden maar blijft dankzij de 450 liter metende bagageruimte het praktisch oogpunt niet ondergesneeuwd.
Voor de Panamera maakt Porsche uitsluitend gebruik van direct ingespoten zes of achtcilinders, variërend in vermogen van 300 tot 500 pk. Bij de leveringsstart zullen eerst de V8 uitvoeringen beschikbaar zijn, met en zonder turbo. De uitvoering met assistent heeft standaard vierwielaandrijving. Afhankelijk van de uitvoering wordt het vermogen doorgegeven via een handmatig bediende zesversnellingsbak of een nieuwe zevenversnellingsbak met dubbele koppeling (Porsche Doppelkupplungsgetriebe: PDK).
Als optie is de Panamera leverbaar met het Sports Chrono Pakket. Dit systeem maakt de motor- en transmissiekarakteristiek sportiever en dynamischer, waardoor de prestaties op een nog hoger niveau komen. Optioneel is ook adaptieve luchtvering leverbaar, om desgewenst comfortabeler de nodige kilometers te maken. Ook het Porsche Dynamic Chassis Control kan worden geleverd, waarmee overhellen wordt geelimineerd en oneffen wegdek soepel worden verwerkt.
Update: Een blik op het interieur
Vanaf vandaag weten we ook hoe het interieur van de Panamera er uit ziet. Het verbaast ons niets dat luxe en sportiviteit hand in hand gaan. Een brede middentunnel met een rij knoppen en het centraal geplaatst display voor audio en navigatie zijn omringd door hoogwaardige aluminimum- en houten sierlijsten. Voor de passagiers op de achterbank zijn optioneel twee tft-schermen aan de hoofdsteunen te leveren.
Sportief als hij is staat in het instrumentarium de toerenteller centraal en pak je het iets afgeplaate sportstuurwiel stevig vast. De stopwatch op het dashboard dient als bewijsmateriaal dat de Panamera echt heel snel is.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review