1 op 40 in je Volkswagen Golf TwinDrive

De plug-inhybride van Volkswagen, de Golf TwinDrive, komt een stuk dichterbij. Een testvloot met twintig Golfs

De plug-inhybride van Volkswagen, de Golf TwinDrive, komt een stuk dichterbij. Een testvloot met twintig Golfs TwinDrive wordt volgend jaar ingezet in Berlijn. Door het combineren van een elektrische plug-inmotor met een verbrandingsmotor is de actieradius groot en verbruikt de Duitser 1 op 40.

Dit jaar liet Volkswagen al een TwinDrive Golf zien, maar dat was nog de vijfde generatie. Het merk blijft graag bij de tijd, dus zie hier nummer zes. De Golf TwinDrive heeft dus een elektromotor en een verbrandingsmotor onder de kap, die samen 174 weten te leveren.

Met louter de elektromotor als aandrijving kun je zo’n 50 kilometer rijden, waarbij tijdens het rijden de accu wordt bijgeladen door het regenereren van remenergie. Daarna neemt een benzine (TSI) of diesel (TDI)motor het stokje over. Zodoende is vooral in kort en stedelijke routes de elektromotor primair en de verbrandingsmotor secundair bedoeld.

Op een afstand van 100 kilometer verbruikt de Golf Twin Drive 8 kWh elektriciteit en toch slechts 2,5 liter brandstof. Het opladen van de accu voor de elektromotor gaat – zoals het een plug-in hybride betaamt – via het stopcontact. Een start-stopsysteem helpt verder om optimaal brandstof te besparen. In 2010 verwacht Volkswagen deze Golf TwinDrive te introduceren.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.