Ford C-Max, S-Max en Galaxy TDCi een tikkeltje zuiniger

De Ford engineers zagen een mogelijkheid om de MPV-modellen C-Max, S-Max en Galaxy zuiniger te maken. Die kans grijpt

De Ford engineers zagen een mogelijkheid om de MPV-modellen C-Max, S-Max en Galaxy zuiniger te maken. Die kans grijpt het merk uiteraard aan, met een lagere CO2-uitstoot tot gevolg.

Als eerste was de C-Max aan de beurt. Door de electro-hydraulische stuurbekrachtiging van een slaapmodus te voorzien, die zich inschakelt wanneer je het stuurwiel niet beroert. Zodoende is dit ruimtewonder met 1.6 TDCi dieselmotor (100 en 109 pk) zuiniger geworden: 4.5l/100 km in plaats van 4.9 liter en een CO2-uitstoot van 119g/km. Niet voldoende voor de 20% bijtellingstrede, maar wel voor een A-label.

De grotere pakezels van het merk, de S-MAX en Galaxy, werden eveneens bijgeschaafd onder de kap. De 2.0 TDCi dieselmotor met zesbak doet nu nog spaarzamer zijn werk. Deze nieuwe gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt nu voor beide modellen slechts 159 g/km (dat was 164 g voor de S-MAX en 165 g voor de Galaxy). Dit komt neer op een gemiddeld brandstofverbruik van 6,0 l/100 km* en een groen energielabel B.

Nog veel zuiniger zijn de ECOnetic modellen van Ford. Deze modellen hebben een omvangrijker pakket efficiënte maatregelen meegekregen, aan onder meer aerodynamica en banden. Ford levert al de Focus als ECOnetic, en daar komt de Mondeo, Fiesta en Ka nog bij.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.