Na de introductie van de 407 2.0 Bioflex voegen de Fransen nu ook een Bioflex-versie toe aan het 308 gamma. Deze 308 Bioflex versie is uitgerust met de bekende 1.6-16V 110pk motor uit de 307 en kan dus zowel op bio-ethanol (E85) als benzine rijden. Op deze manier wordt er minder gebruik gemaakt van fossiele brandstoffen en kan de CO2-uitstoot verminderd worden. De 308 Bioflex is uitsluitend leverbaar als XS 5-deurs. De definitieve prijsstelling is nog niet bekend maar zal naar verwachting hetzelfde zijn als die van de XS 1.6 VTi-16V 5-deurs, 22.500 euro.
Zuinigere diesel
De technische ontwikkelaars hebben verder nog de 308 XS 1.6 HDiF 16V 110pk 5-deurs fijngeslepen, waardoor de CO2-uitstoot van het model daalde met 5 gram naar 120g/km. Opmerkelijk is de verantwoordelijke; Peugeot monteert nu een vijfversnellingsbak in plaats van een exemplaar met zes verzetten. Ook werd er een gewichtsbesparing doorgevoerd door het reservewiel te vervangen door een bandenreparatieset.
Als gevolg van het A-label zal de prijs van deze versie met 700 euro worden verlaagd. Wel voert Peugeot een kleine prijsverhoging door, maar alsnog is deze Fransman in het nieuwe modeljaar 525 euro goedkoper dan voorheen: 25825 euro.De 1.6 HDiF XT- en SW versie blijven ongewijzigd met zesbak leverbaar en profiteren dus niet van een A-label.
Zesbak voor 1.6 THP
Wie wel een zesbak krijgt – en stiekem ook wel kon gebruiken – is de 308 XT 1.6 THP 150 pk. Deze wijziging staat garant voor meer rijplezier en minder toeren op snelwegtempo. Wel wordt hij door de maatregel 325 euro duurder.
308 SW Première
Goed nieuws voor wie een oogje heeft op de 308 SW Premiere. Vanaf deze maand wordt de uitvoering verrijkt met een thermisch isolerende voorruit, regen- en lichtsensor en follow-me-home functie. Hiervoor zul je 350 euro extra in de buidel moeten tasten.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review