Net als bij de eerste Ibiza Ecomotive wordt er gebruik gemaakt van een dieselhart, en wel de 1.4 TDI met 80 pk voorzien van een roetfilter. Deze levert 195 Nm tussen 1800 en 2200 toeren, dat is een goed begin. Het geoptimaliseerde motormanagement, het verlagen van het leeggewicht met 10 kilo en subtiele aerodynamische aanpassingen zoals spoilers, gesloten grille en luchtgeleiders bij de achterwielen brengen het verbruik terug van 4.3l/100 km naar 3.7/100 km, een tiende liter winst ten opzichte van zijn Ecomotive voorganger maar zestiende liter besparing vergeleken met de reguliere 1.4 TDI uitvoering.
Nog meer winst is er te vinden bij de prestatiecijfers. De nieuwe Seat Ibiza Ecomotive laat een topsnelheid van 177 km/u noteren, sprint in 12,9 seconden van 0 naar 100 km/u en accelereert in de vijfde versnelling in 13,3 seconden van 80 naar 120 km/u. De waarden voor de standaarduitvoering bedragen respectievelijk 169 km/u, 13,1 seconden, 35 seconden en 13,9 seconden.
Seat levert de Ibiza Ecomotive als vijfdeurs of driedeurs SC en baseert de uitrusting op die van de Reference. Wel is de spaardiesel voorzien van in carrosseriekleur gespoten buitenspiegels en portiergrepen, dubbele koplampen en een speciale interieurbekleding. Standaard is onder meer airconditioning, cruise control, ABS, airbags voor de bestuurder en voorpassagier, zijairbags voor (hoofd/borst), een MP3 audiosysteem met Aux-aansluiting en zes speakers, 14 inch wielen met 175/70 banden en wieldoppen, en een in hoogte verstelbare bestuurders- en passagiersstoel.
De vijfdeurs Ibiza 1.4 TDI Ecomotive is vanaf medio februari 2009 leverbaar, vanaf 19.595 euro. De 3-deurs SC 1.4 TDI Ecomotive is iets later leverbaar, begin april 2009, en kost 200 euro minder. Echter, dat is toch zon 3000 euro meer dan zijn voorganger. De meerprijs ten opzichte van de huidige 1.4 TDI Reference is te verklaren door de rijkere uitrusting.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review