Veelbesproken – Porsche Cayenne Diesel arriveert in het voorjaar

Porsche moet er aan geloven. De vraag naar krachtige en zuinige diesels heeft het merk doen besluiten ook een

Porsche moet er aan geloven. De vraag naar krachtige en zuinige diesels heeft het merk doen besluiten ook een zelfontbrander in de Cayenne te lepelen. Niet de 4.2 TDI V8 uit Audi’s Q7, maar een schappelijke drieliter V6 TDI neemt de zware taak op zich.

De eerste diesel-Porsche levert 240 pk en heeft 550 Nm trekkracht te bieden. Inherent aan een oliestoker is de relatief gunstige brandstofconsumptie. Gemiddeld vraagt de Cayenne TDI 9.3l/100km. Dat komt overeen met 244 gram CO2 per kilometer. Goed voor een slurptax van 8500 euro, maar dit terzijde.

Over precieze acceleratiecijfers rept het merk nog niet. Het laat zich raden dat de prestaties niet supersonisch zijn. We verwachten een sprint naar 100 in negen tellen en een top net boven de 205 km/u.

De komst van de Cayenne met dieselmotor past in het streven van Porsche om het brandstofverbruik van alle modellen zo veel mogelijk terug te dringen. Porsche werkt ook aan een Cayenne met hybride-aandrijving.

In het voorjaar start de levering van de Porsche Cayenne Diesel. Hij is dan standaard uitgerust met de Tiptronic S-transmissie. De richtprijs bedraagt 83.900 euro, maar dat is op basis van de nu geldende regelgeving. In 2009 is de slurptax namelijk nog ingrijpender…

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.