Nieuwe turbokracht voor Citroen C4 Picasso

De tweeliter benzinemotor in de C4 Picasso is niet meer. Daarvoor in de plaats komt een 150 pk sterke 1.6 THP

De tweeliter benzinemotor in de C4 Picasso is niet meer. Daarvoor in de plaats komt een 150 pk sterke 1.6 THP krachtbron. Deze is nog steeds gekoppeld aan de gerobotiseerde handbak maar presteert beter en is zuiniger.

Waar de 2.0 16V nog 140 pk wist te genereren, weet de 1.6 THP variant er 150 uit te persen. Het maximumkoppel van 240 Nm is ook ruimschoots meer, al met al voldoende voor prima prestaties: 0-100 in 10.4 seconden en een top van 204. Verbruikcijfers zijn ook gunstiger, Citroen geeft nu 7.3l/100 km op. Wil je overigens een echte automaat én turbokracht, dan is het vermogen afgeregeld op 140 pk.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.