Hummer H3 in drie gedaanten op SEMA Show

Hummer presenteert op de SEMA Auto Show drie studiemodellen op basis van de H3. De H3T Weekend Warrior staat in de

Hummer presenteert op de SEMA Auto Show drie studiemodellen op basis van de H3. De H3T Weekend Warrior staat in de kijkers met zijn functionele uitdossing voor het echte werk, met de H3 X Concept laat het merk zien hoe de ultieme H3 er uit moet zien. Tot slot is er nog een nieuwe H3T Alpha, ontwikkeld door Four Wheeler Magazine, die eveneens is opgestoerd maar ook meer vermogen onder de kap kreeg.

De H3T Weekend Warrior is de pick-upversie van H3, die voor deze gelegenheid is getooid in een oranjegetinte lak. Het antraciete 20 inch lichtmetaal zet deze Amerikaan ook niet alledaags neer. Onder de motorkap werd er ook gesleuteld; de 5.3 V8 kreeg er 70 pk bij, dat mede te danken is aan een nieuw uitlaatsysteem. Verder kreeg de Amerikaan nieuwe ophanging en verbeterde remmen, voor nog betere (off-road) prestaties. In het interieur zet de oranje kleurstelling zich door, als afwisselend accent tussen het zwartlederen interieur. Je krijgt er ook een crossmotor bij.

Volgens Hummer is de H3 X Concept de ultieme H3, die zich meer van zijn gedistingeerde kant laat zien. Zwartchromen accenten voor het exterieur, andere buitenspiegels en 18 inch wielen zetten de H3 toch heel anders neer. Binnenin treffen we opnieuw een zwartlederen interieur met oranje stiknaden en kunnen de achterpassagiers een DVD kijken via de scherm in de hoofdsteun. Onder de kap ligt de 5.3 V8 met 300 pk en 434 Nm, gekoppeld aan een viertrapsautomaat. Dit moet genoeg zijn om de 2700 kg wegende koets op niveau in beweging te brengen.

Voor de nieuwe H3 Alpha heeft Hummer zich laten assisteren door Four Wheeler Magazine. Het studiemodel krijgt de naam Trailhugger mee en is nog veel meer bedoeld voor het echte werk. Om te beginnen werd wat van zijn glans ontnomen met de matrode lak. Verder werden dakrails met extra verlichting gemonteerd en bieden de dorpelbeschermers extra aanzien. Ook zwarte 16 inch wielen vallen in de schijnwerpers. Nieuwe ophanging verbeterd zijn rapportcijfers, maar het verhogen van de rijhoogte bleek niet noodzakelijk. Het uitlaatsysteem werd wel aangepast om de V8 net even beter te laten presteren, en klinken.

Overigens laat een dieselmotor voor de H3 niet al te lang op zich wachten. Het wordt een viercilinder (!) met 176 pk en 440 Nm van GM. Geen toppunt van kracht, wel zuiniger dan zijn 5- of 8-cilinder benzinebroeders.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.