Mercedes-Benz E-Klasse W212 doet zijn best

Mercedes is er maar druk mee, de E-Klasse staat al meermalen in de schijnwerpers, net als zijn sedanbroer. Vandaag

Mercedes is er maar druk mee, de E-Klasse staat al meermalen in de schijnwerpers, net als zijn sedanbroer. Vandaag treffen we een beplakte E-Klasse Estate tijdens een sportieve ronde.

Met de komst van de nieuwe E-klasse creëert het merk meer gelijkenis met de S-Klasse. Wielkasten, deurhendels en forse bumpers zullen daar voor zorgen. Ook is de grille nadrukkelijker vormgegeven en worden de luchtinlaten hoekiger. Al met al moet de E-klasse naast stijlvol ook sportief overkomen. Daar zal de AMG natuurlijk nog meer voor zorgen, die zit met zijn 6.2 V8 motoriseringen wel goed.

De ‘E’ zal naast zijn looks ook op technisch gebied weer een trede op de ladder stijgen. Hoewel Das Haus wel afscheid neemt van het SBC remsysteem in ruil voor een conventioneel systeem (keramische remmen optioneel en standaard op de AMG), kunnen we wel een uitbreiding op het veiligheidspakket tegemoet zijn, waarbij de bestuurder op tal van manieren in de gaten wordt gehouden. Onbedoelde wisselingen van rijbaan, wegdek-, verkeersborden- dodehoek, en bandenspanningsensoren zullen eveneens deel uitmaken.

Motorisch zijn er geen schokkende zaken te verwachten. De gebruikelijke V6 en V8-motoren doen opnieuw hun intrede, waarbij de E350 CGI over directe inspuiting beschikt. Ook is de 300 Bluetec diesel van de partij en verder kunnen we zuinige BlueEfficiency-uitvoeringen tegemoet zien, als benzine en dieselvariant. De 2.2 liter CDI wordt in 136, 170 en 204 pk-uitvoering leverbaar. Een heftige AMG uitvoering op basis van de 6.2 V8 met meer dan 525 pk verwachten we een half jaar later.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.