Zomaar het dak er af et voila, een IS 250C? Nee, alleen de motorkap, koplampen, portiergrepen en buitenspiegels zijn nog identiek aan de IS sedan, nodig om er een fraai geheel van te maken. De overhang voor van de IS 250C nam ten opzichte van de sedan met 15 mm toe en de brede voorspoiler werd voorzien van nieuwe mistlampen. In coupé-uitmonstering – het dak kan er immers op en af - loopt de dakpartij aan de achterzijde spits toe om een vloeiende overgang van het dak vanaf de C-stijl naar de bagageruimte te realiseren. Aan de achterzijde kenmerkt de IS 250C zich door nieuwe achterlichtunits met direct LED-verlichting en in een smalle spoiler geïntegreerde derde remlicht. De overhang is daar met 55 mm toegenomen. Voordeel is wel dat de bagageruimte daardoor op peil kan blijven. Zodoende biedt de IS ruimte voor een golftas wanneer de hardtop is geopend.
Zoals inmiddels gebruikelijk in dit segment monteert Lexus de IS 250C een driedelig hardtop dak. Het is daarmee het snelste driedelige vouwdak dat momenteel op de markt is. Lexus belooft dankzij de compacte constructie nog een fikse bagageruimte, gemakkelijke instap en genoeg ruimte voor de achterpassagiers. Ook op details heeft Lexus zich weer ten volle ingezet. Zo is het sluitingsmechanisme uitgerust met een dakrem. Die remt het sluiten van de hardtop af zodra het dak de bovenrand van de voorruit nadert. Anders dan bij veel andere systemen waarbij het gewicht van het dak vlak voor sluiting voor vertraging zorgt, realiseert dit systeem een nog soepelere en geruisloze sluiting van de hardtop. Met dak dicht moeten de NVH-waarden (noise, vibration, harshness) op hetzelfde niveau als bij de IS 250 sedan liggen! Een mooie prestatie!
In het interieur werden het ontwerp van de instrumentenoverkapping herzien om de zichtbaarheid van de instrumenten te verhogen wanneer met open dak wordt gereden. Ook is de klimaatregeling op zijn speciale taak berekend. Lexus monteert een Mark Levinson audiosysteem om ook met open rijden een fantastisch geluid te kunnen bieden. In cabrio-modus worden bijvoorbeeld bastonen gecompenseerd. Achterin zijn de twee zitplaatsen dichter naar elkaar toe geplaatst om meer hoofdruimte te kunnen bieden. Tussen beiden in is een middenconsole met bekerhouders geplaatst. Voor net dat beetje meer beenruimte is het profiel van de rugleuning van de voorstoelen aangepast.
Onder de kap ligt net als bij de IS 250 een 2.5 liter V6. Deze levert 208 pk en is gekoppeld aan een 6-traps automaat.
De levering van de IS 250C start rond de zomer van 2009.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review